יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

בדיחות כשרות למהדרין...

יהודי אחד אכל תפוח ושכח לברך עליו. כשנזכר בדבר היו לו נקיפות מצפון ולכן הלך לרב לשאול אותו איך לכפר על המעשה.
הרב ענה לו שלמחרת בבוקר יתן 50 ש"ח צדקה לאדם הראשון שיראה ברחוב. למחרת האיש קם ויצא מן הבית, והאדם הראשון שראה ברחוב היתה, לא עלינו, פרוצה. מחוסר ברירה הוא הגיש לה את 50 השקלים.
אמרה לו העלמה: "אני מצטערת אבל התעריף הוא 200 ש"ח".
ענה לה האיש: "אבל הרב אמר לי 50 ש"ח".
ענתה הבחורה: "כן, אבל הרב הוא קבוע אז יש לו הנחה".

__________________________

אברך חרדי שהתחתן עם חוזרת בתשובה, אזר אומץ חדשיים אחרי החתונה ושאל אותה: "האם זה נכון שהיו לך כמה גברים לפני שהתחתנת איתי?"
האשה: "שמע, חמוד: אוכל טוב יש לך?"
הבעל: "כן."
האשה: "בגדים נקיים יש לך?"
הבעל: "מודה שכן!"
האשה: "בית מסודר יש לך?"
הבעל: "בהחלט!"
האשה: "בלילות טוב לך?"
הבעל: "מאד!"
האשה: "אז תגיד, יקירי, איפה לדעתך לומדים את זה? בבית הכנסת?!"

___________________________

לזקן אחד היה כלב, שהיה ידידו הטוב ביותר.
יום אחד מת הכלב בשיבה טובה. הזקן, שהיה קשור אליו מאוד, הלך לרב, וביקש ממנו שיעשה לכלב אזכרה ושיקרא עליו "קדיש".
הרב הסתכל עליו בפליאה ואמר לו: "אדוני, קדיש אומרים רק על יהודים שנפטרים. אבל אם זה באמת כל-כך חשוב לך, אז בצד השני של הרחוב, יש בית כנסת רפורמי. תנסה שם, אולי הם יסכימו ותמצא שם את מבוקשך."
"אתה חושב שהם יסכימו לקבל תרומה של 75000 דולר לבית הכנסת לזכר 'רקסי' שלי?" שאל הזקן.
הרב הסתכל עליו ואמר: "שמו 'רקסי'? למה לא אמרת לי שהכלב יהודי?!?"

 

המן ופרעה נפגשו.
אמר המן: "אני כועס עליך. מילא אני, הייתי תלוי במלך טיפש ולא הצלחתי בתכניתי נגד היהודים. אבל אתה, מלך אדיר כמוך, איך זה שנכשלת בתכניתך?"
ענה לו פרעה: "להיפך, אני כועס עליך! מהתכנית שלך יש ליהודים יומיים של הנאה נטו. מהתכנית שלי יש להם שבוע של עבודה קשה לפני החג, שבוע של אוכל ששובר להם את השיניים בחג, ושבוע של קלקול קיבה אחרי החג..."

 

ליד קרית הוותיקן ברומא יושב לו קבצן יהודי חובש כיפה ותליון בצורת מגן דוד. לא הרחק ממנו יושב קבצן אחר, עונד צלב קטן.
העוברים ושבים, בעיקר מאמינים הבאים לבקר בוותיקן, מדלגים על פני הקבצן היהודי אשר לידו אוסף קטן מאד של מטבעות, ותורמים ביד נדיבה לקבצן האחר, אשר גורף מדי יום ערימה נכבדת של מטבעות.

כומר אשר עובד במקום מדי יום, שם לב לעובדה, ולבסוף נכמרים רחמיו על הקבצן היהודי. הוא עוצר לידו ושואל:
"אתה מודע לכך שכאן זה קרית הוותיקן, ובאים לכאן בעיקר תיירים נוצרים מאמינים?"
"בעזרת השם יהיה בסדר," משיב לו היהודי.

לאחר שמסתלק הכומר, פונה הקבצן הראשון לשני ואומר לו:
"יענקל - ראית איך הגוי מנסה ללמד אותנו לעבוד?"

________________________________

בעיירה אחת נפטר במפתיע הרבי הצעיר, אשר היה איש משכיל ותלמיד חכם. הרבנית הצעירה מיאנה להתנחם. מה גם שבכל העיירה לא היו עוד גברים פנויים ותלמידים חכמים.

בתום ימי האבל הציעו לה ידידותיה להתחתן מחדש: זה לא סוף העולם, את עדיין אישה צעירה, ויכולה להקים משפחה. והיא מתעקשת: לא אמצא עוד חכם כמוהו. לבסוף שידכו לה את הגבר הפנוי היחיד בעיירה, קצב במקצועו. נו, אם לא תלמיד חכם, לפחות פרנסה. עשו חופה צנועה ונישאו כדת.

בסוף השבוע - שעה לפני הדלקת נרות, גוחן הקצב לעבר אשתו ולוחש לה: את יודעת במשפחה שלי תמיד אומרים שזו מצווה לעשות סקס לפני הדלקת נרות. אז הם עשו.

בליל שבת - לפני השינה גהר הקצב שוב לעבר זוגתו החדשה ולחש: את יודעת במשפחה שלי תמיד אומרים שזו מצווה גדולה לעשות סקס לפני השינה. אז הם עשו.

בשבת בבוקר - לפני הארוחה והתפילה הוא גהר לעברה ואמר: את יודעת, במשפחה שלי תמיד סיפרו לי שזו מצווה לעשות סקס לעונג שבת. אז הם עשו. וכך גם לפני סעודה שלישית ושוב אחרי ההבדלה ועוד ועוד ועוד.

ביום ראשון בבוקר יצאה הרבנית לשוק ופגשה את חברתה.
"נו", התעניינה החברה בדיסקרטיות ,"איך החתן החדש?"
"תראי", לחשה לה הרבנית, "אולי הוא לא תלמיד חכם, אבל הוא בהחלט ממשפחה טובה. ויש גם מצוות עליהן הוא מחמיר במיוחד.

 

יהודי אחד בא לרב שלו ואומר: "רבי, מישהו גנב לי את האופניים. זה כלי התחבורה היחיד שיש לי ואין לי מושג איך לתפוס את הגנב."

"שמע היטב," אומר לו הרבי, "בשבת הגע לבית הכנסת, עמוד מול הקהל והקשב היטב לעשרת הדיברות. ברגע שהרב יגיע לדיבר 'לא תגנוב', הסתכל היטב סביב ותראה מי מסמיק. האחד שיסמיק - הוא הגנב!"

כעבור שבוע, מגיע היהודי לרב רכוב על אופניו בעליצות וצועק לו:
"רבי, רבי, אתה גדול!"

"נו, הלכת לבית הכנסת?" שואל הרבי.
"כן, בדיוק כמו שאמרת," עונה הבחור.
"ועמדת מול הקהל?" מקשה הרבי.
"כן, כן," מתלהב היהודי.
"וב-'לא תגנוב', תפסת את המסמיק?" מוודא הרבי.
"לא," משיב היהודי, כבר ב-'לא תנאף' נזכרתי היכן שכחתי אותם..."

_____________________________

נמצא עותק מקורי עתיק יומין של הקוראן. על פיו, מסתבר, נפלה טעות רצינית:
ה-"שאהיד" יזכה לבתולה בת 72 ולא ל-72 בתולות!

תגובה 1:

  1. זה לא בדיחות כשרות זה מצחיק אבל בדיחות טמאות

    השבמחק